Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Wij zijn maandag weer open vanaf: 08:00

Een nieuwsbrief in December kan niet anders dan ook een terugblik op het afgelopen jaar bevatten. Toch? In ieder ander jaar zou ik nu dan ook de loftrompet steken over de door ons geleverde prestaties dit jaar. Immers, 11% omzetgroei en een aanzienlijke verbetering van de winst ten opzichte van 2019, is iets waar elke ondernemer trots op is.

Er is weer keihard gewerkt door het gehele team. Met name de implementatie van Carsys als werkplaats en planningssoftware heeft het mogelijk gemaakt om verder te optimaliseren. Of het nu de verbetering van de bezettingsgraad is, het zicht op de verdeling uren en delen of de verdergaande specialisatie op merken die we doorvoeren, we hebben sindsdien stomweg beter grip op de zaak.

Gevoelsmatig hebben we dat overigens niet alleen op de bestaande operatie maar ook op de komende jaren. Door grondig te analyseren wat we doen, welke klanten, merken en welk werk ons het beste past en waar we dus de meeste toegevoegde waarde voor onze klanten hebben ontstaat een helder beeld. In algemene zin transformeren we feitelijk sinds het ontstaan van het bedrijf 12 jaar geleden van 100% revisiebedrijf naar full-service onderhoudsbedrijf met een specialisatie op diagnose, special projects en revisie.

De merken die we vooral bedienen zijn BMW (en Mini), de Volkswagen Audi Group, Volvo, Mercedes, Ford, Peugeot, Opel en Renault (en Dacia). De top 3 vertegenwoordigt 64% van onze omzet. Het aandeel (groot) onderhoud en projecten neemt hand over hand toe. De vraag naar onderhoud en reparatie van campers groeit ook al jaren. Zodoende hebben we de kans om onder eigen dak uit te breiden met beide handen aangegrepen. Komend jaar zullen we met een werkplaats van 1200 vierkante meter en 14 hefbruggen, waarvan drie specifiek zijn uitgerust voor (grote) campers en bedrijfswagens, onze klanten gaan bedienen.

Waarom dan toch die terughoudendheid?

Iedere ondernemer kent ook het gevoel dat de zaak uit je handen glipt of heeft wel eens wakker gelegen van de problemen of de financiën op de zaak. Door de uitbraak van het Covid-19 virus zijn er hele groepen ondernemers die hun bedrijven zien verdampen. Als je een klein beetje empathisch vermogen hebt, weet je ook dat er voor deze mensen een bizarre, onwerkelijke en bijna niet te verteren tijd is geweest en nog is. Ook wij vroegen ons bij de eerste golf af wat dit voor ons zou betekenen. Maar wij konden gelukkig halverwege het jaar opgelucht adem halen. Als fervent bezoeker van de horeca ken ik vele bedrijven die dit jaar moesten sluiten en nu weer niet open mogen zijn.

In de tweede lock-down gaan vijf weken lang veel meer bedrijven dicht en moeten ketens die enorm opbloeiden tijdens corona, zoals keuken- en badkamerwinkels, alsnog hun deuren sluiten. Letterlijk van reorganiseren in de eerste golf, naar uitbreiden en stevig pieken in de omzet om vervolgens de deuren te sluiten. De flexibiliteit die daar verwacht wordt van de bedrijven, de bedrijfsprocessen en hun medewerkers is immens. Winnen of verliezen is nog nooit zo ongrijpbaar geweest als dit jaar.

We leven met deze en alle andere getroffen mensen mee.

De schouders er onder!

Uiteindelijk zullen we de BV Nederland er weer bovenop moeten zien te krijgen. Dat lukt alleen met gezonde bedrijven die werkgelegenheid bieden. In die zin is ieders succes belangrijk voor ons allemaal. Voor de komende jaren blijven wij ons ontwikkelen zoals we dat nu doen. Een full-service onderhoudsbedrijf voor Europese merken, campers en bedrijfswagens. De markt bestaat voor ons vooral uit auto’s van 2004 tot en met 2011. De vele auto’s die de afgelopen jaren verkocht zijn belanden met het verstrijken van de tijd vanzelf in dat segment, waardoor we nog wel een tijdje voort kunnen zonder heel ingrijpende veranderingen. Het segment hybrides is al voorzichtig bereikt en zal verder ontwikkelen de komende jaren.

Een toost!

Genoeg over bedrijvigheid. We gaan een jaar afsluiten waarin de pandemie letterlijk alles wat we doen tegen het licht heeft gehouden. De gezondheidszorg heeft onder immense druk gestaan, reizen is vergaand aan banden gelegd, de economie heeft een aderlating ondergaan die we nog niet eerder zagen. Maar vooral zijn we als mens uitgedaagd, getest en beproefd. Uitgedaagd om in grote onzekerheid beslissingen te nemen, zorg te dragen voor het naleven van regels en adviezen die gevoelsmatig soms haaks staan op je dagelijkse praktijk. We zijn keer op keer getest voor verschijnselen die we voorheen wegwuifden als een verkoudheidje, hebben weken in quarantaine doorgebracht en eindeloos thuisgewerkt als dat kan. Tenslotte zijn we op de proef gesteld door een enorme beperking van ons sociale leven. Veel minder mensen mogen zien en nauwelijks fysiek contact met hen kunnen hebben. In normale situaties al heel lastig, laat staan als iemand ziek is of erger, stervende is en je hem of haar niet vasthouden mag. Verschrikkelijk.

Stuk voor stuk aspecten waar een mens het heel erg lastig mee kan hebben en waarvan we nog moeten afwachten wat de gevolgen op de langere termijn voor onze geestelijke gezondheid zijn. Zeker nu we weer in een tweede lock-down beland zijn en ook het gevoel van Kerst en Oud & Nieuw bezoedeld wordt door het virus.

We besloten veel van onze “corona-communicatie” dit jaar met het motto; Blijf gezond, blijf mobiel, zorg een beetje voor elkaar. Oók als we dit virus verslagen hebben. Daar heffen wij graag het glas op met u en de uwen. Laten we er gezamenlijk de schouders onder blijven zetten volgend jaar!

sale_moneyOnderhoud op maat voorkomt klachten, voortijdige slijtage en onnodige kosten.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.