Waarom kraken de auto’s van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda?
Kraken uit de wielophanging is een veel voorkomend probleem bij de Volkswagen Audi groep (ook Seat/Cupra en Skoda vallen hieronder). Het kenmerkt zich door kraakgeluiden die erger zijn bij koud weer of aan het begin van een rit en vooral voorkomen bij rijden over drempels. Deze geluiden zijn een gevolg van de constructie van de wielophanging, en dan met name de draagarm- en stabilisatorrubbers aan de voorzijde van de auto. Door dealers worden vaak de draagamrubbers ingevet. Dit is helaas een zeer tijdelijke oplossing. Gelukkig is er voor deze klachten wel degelijk een permanente oplossing beschikbaar, namelijk montage van verbeterde draagarm en stabilisatorrubbers van Powerflex.
Wat is de oplossing voor jouw auto?
Powerflex is een Brits bedrijf dat al meer dan 25 jaar hoogwaardige ondersteldelen fabriceert. In tegenstelling tot andere bedrijven beheert Powerflex zowel het ontwikkelings- als productieproces zelf. Hierdoor zijn de onderdelen perfect op de auto afgestemd en de kwaliteit zeer hoog. Powerflex gebruikt voor haar producten het modernere en geavanceerdere polyurethaan. Dit materiaal is in de gemiddelde toepassing niet alleen een oplossing voor het gekraak, maar staat ook bekend om haar lange levensduur.
Daarnaast is het materiaal beter in staat oneffenheden uit de weg te absorberen. Daardoor zijn de rubbers van Powerflex uitstekend geschikt als de originele delen beginnen te kraken of slijtage vertonen. Een bijkomend voordeel van de rubbers van Powerflex is dat ze een verbetering in de rijeigenschappen en zekerheid van jouw auto brengen. Door de verbetering in de kwaliteit van het materiaal is het van Powerflex beter in staat de bewegingen van uw auto op te vangen, zonder daarbij aan comfort in te leveren. Daardoor zijn ze uitstekend geschikt als u de auto niet minder comfortabel wil laten rijden dan met de originele rubbers.
Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw auto zijn? Of heb je aanvullende vragen over onze oplossing voor het kraken van jouw auto? Via onderstaand formulier kun je jouw vragen of wensen aan ons doorgeven en kijken we samen met jou wat de mogelijkheden zijn. We beantwoorden jouw aanvraag doorgaans binnen één werkdag.
Hoe gaan wij te werk?
Het kraken van de ophanging komt vrijwel altijd uit de draagarmrubbers aan de voorzijde van de auto. Ons advies is deze te vervangen door rubbers van een ander materiaal. Zo hebben we niet alleen de huidige boosdoener te pakken, maar blijft de auto ook in de toekomst 100% klachtenvrij. De kosten voor het demonteren van de oude delen, weer opbouwen van de auto en uitlijnen kost €795,- inclusief btw.
Auto’s die wij vaak zien voor het oplossen van deze klachten:
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Golf GTE
- Volkswagen Golf GTD
- Volkswagen Golf GTI
- Volkswagen Golf R
- Volkswagen E-Golf
- Volkswagen Golf 4-motion
- Volkswagen Passat
- Seat Ateca
- Seat Leon
- Seat Leon ST
- Seat Leon Cupra
- Audi Q2
- Audi A3
- Audi S3
- Audi RS3
- Skoda Octavia
- Skoda Octavia RS
- Skoda Kodiaq
- Skoda Rapid
- Skoda Fabia
- Skoda Superb