Onderhoud voor jouw Volkswagen
Om ervoor te zorgen dat jouw Volkswagen ook in goede conditie blijft, is goed onderhoud een must.
Het onderhoudsinterval wat door Volkswagen volgens het Longlife principe wordt voorgeschreven is te hoog: er kan meer dan 30.000 km tussen twee onderhoudsbeurten zitten. Door onze ervaring met Volkswagens weten we dat die lange intervallen de levensduur van de auto en motor drastisch verkorten, wat betekent dat er vroegtijdig dure reparaties uitgevoerd moeten worden.
Ons advies luidt om elke 20.000 kilometer of elk jaar, wat het eerste komt, jouw auto grondig te laten nakijken en voorzien van nieuwe motorolie en oliefilter. Zo kunnen wij duurzaamheid en onbezorgd rijden waarborgen. Naast behoud van de goede staat van jouw auto, zorg je voor meer rijplezier en minder zorgen als reparaties op tijd uitgevoerd worden.
Heeft jouw Volkswagen een onderhoudsbeurt nodig?
Algehele Staat Keuring van jouw Volkswagen
Je rijdt al een paar jaar in jouw auto of hebt de wagen recent aangekocht. In beide gevallen kan het zijn dat je graag zou willen weten in wat voor staat de Volkswagen is. Is de auto goed onderhouden? Heb je een goede auto gekocht? Wij kijken jouw Volkswagen grondig na zoals we dat bij AutoWeek “Klokje Rond” doen, waarna je een uitgebreid rapport van ons krijgt. In dat rapport staan de eventuele aandachtspunten en je krijgt advies voor herstel waar nodig. Leer hier meer over hoe wij te werk gaan!
Overweeg je om een (jong) gebruikte Volkswagen te kopen? Overweeg dan ook om gebruik te maken van onze aankoopkeuring. We kijken de auto na en adviseren je voor een gesprek met de verkopende partij. Met een aankoopkeuring hebben we al veel mensen kunnen behoeden voor een miskoop!
Veelvoorkomende reparaties bij Volkswagen
Omdat we veel aan Volkswagens werken, kennen we de auto’s goed. We helpen graag met diagnose en reparatie als je een probleem of defect aan je auto merkt.
Een greep uit problemen die we tegenkomen bij Volkswagens zijn:
- Kraken bij rijden over drempels
- Rammelende en/of versleten distributiekettingen
- Defecte diesel injectoren/verstuivers
- Vervuilde inlaatkleppen, ook wel ‘inlaatvervuiling’ of ‘vervuilde inlaatpoorten’ genoemd
- Versleten lagers in de versnellingsbak
- Etc.
Waarom Carrec Technocenter?
Hier zijn wij sterk in
Onze klanten